Παρασκευή , 26 Απρίλιος 2024

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΣΑΡΑΝΤΑ – Εκδήλωση με έπαρση σημαία στο: «Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο»

 

DSC07222wtmk

Μηνύματα αισιοδοξίας από το νηπιαγωγείο των Αγίων Σαράντα της δημοτικής περιφέρειας Χανίων, που είναι ένα από τα δύο αειφόρα σχολεία της Κρήτης, στάλθηκαν παντού με τη χθεσινή εκδήλωση που ήταν αφιερωμένη στην αειφόρο ανάπτυξη. Μαζί με αρκετούς γονείς, παραβρέθηκαν  ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μανόλης Μηλιαράκης, η σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής 50ής Περιφέρειας, Πόπη Κασσωτάκη-Ψαρουδάκη, ο αντιδήμαρχος Χανίων για θέματα Παιδείας και πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Π.Ε. του Δήμου Χανίων, Νίκος Βλαζάκης, ο εφημέριος της Ενορίας Αγίου Γεωργίου Κατσιφαριανών, π. Δημήτριος, η υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, Δώρα Νιαουνάκη, η μουσειοπαιδαγωγός του Ναυτικού Μουσείου Κρήτης Τζίνα Βασιλάκη και η πρώην Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Δυτικής Κρήτης Αγγέλα Μάλμου.

Για την εκδήλωσή τους μίλησε στα «Χ.ν.» και στο «Επαρχιακό φως» η Ειρήνη Χιωτάκη, προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου για την εμπειρία των τριών ετών από την εφαρμογή του προγράμματος, υπογραμμίζοντας, τα εξής: « Ήταν το 2014 όταν προτάθηκε από τη συνάδελφό μας Χριστίνα Τζομπανάκη, η οποία είχε και τη διεύθυνση του σχολείου τότε η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα «ΑΕΙΦΟΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: όλοι νοιαζόμαστε, όλοι συμμετέχουμε», μια πρόταση που όλοι… αγκαλιάσαμε.  Έτσι, λοιπόν, από το 2014 το νηπιαγωγείο μας ξεκίνησε να υλοποιεί δράσεις προς την κατεύθυνση του μετασχηματισμού του σε αειφόρο σχολείο.

Εμπειρία μέχρι τότε είχαμε από προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων. Ήταν ενσωματωμένη στη «φιλοσοφία» του σχολείου μας η υλοποίηση καινοτόμων δράσεων. Συνειδητοποιήσαμε, όμως, πως η «αειφορία» είναι κάτι ευρύτερο από την απλή εφαρμογή ενός προγράμματος καθώς επικεντρώνει τη δράση της όχι μόνο στο περιβάλλον αλλά και στον άνθρωπο δίνοντας έμφαση στο ότι οι μελλοντικές γενιές θα πρέπει να κληρονομήσουν τουλάχιστον όσο πλούτο, φυσικό και ανθρωπογενή, έχουμε κληρονομήσει κι εμείς».

Η ίδια συνεχίζοντας επεσήμανε: «Μάθαμε για το «ΑΕΙΦΟΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Όλοι νοιαζόμαστε, όλοι συμμετέχουμε»,  ότι αποτελεί ένα οραματικό σχολείο που λειτουργεί ως Κοινότητα. Στην καθημερινή σχολική ζωή δίνει ευκαιρίες να ασχοληθούν όλοι, μαθητές, εκπαιδευτικοί, διοίκηση, γονείς, τοπική κοινότητα με τα κοινά και τη διαχείρισή τους μέσα σε πνεύμα ομαδικό και συνεργασίας. Είναι ένα σχολείο που υπηρετεί τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, προάγει την αειφορία, τον πολιτισμό και την υγεία και διαμορφώνει ενεργούς και δημιουργικούς πολίτες. Πρόκειται για ένα διαρκώς εξελισσόμενο σχολείο, που παρέχει ολοένα και πιο αναβαθμισμένες υπηρεσίες σε όλες τις παραμέτρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το καινούργιο που έφερε το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι η οργάνωση των δράσεων, που υλοποιούνται στο σχολείο, στο πλαίσιο 8 πυλώνων αειφορίας: Δημοκρατία, συμμετοχή και ένταξη στο σχολείο – Μια σχολική κοινότητα μη Βίας, Η βελτίωση του πλαισίου μάθησης, Η προαγωγή του πολιτισμού και των τεχνών στο σχολείο, Ο σχολικός κήπος, Η  πολιτική για την εξοικονόμησης ενέργειας, Η ορθολογική διαχείριση του νερού, των υλικών και των απορριμμάτων, Η προαγωγή της υγείας, ψυχικής και σωματικής στο σχολείο. Από τους πυλώνες αυτούς καθορίζονται οι πρακτικές και παρακολουθείται η πορεία του σχολείου προς την αειφορία.

Η «Εκπαίδευση για την Αειφορία» θα μπορούσε, έτσι, να παρομοιαστεί με ομπρέλα, που έρχεται να αγκαλιάσει και να διασυνδέσει όλες τις πτυχές της ζωής του σχολείου: Περιβάλλον, Πολιτισμό, Υγεία/ψυχική και σωματική.

Κάθε τρίμηνο είχαμε (και έχουμε) την υποχρέωση να υποβάλλουμε αναφορά σχετικά με τις δράσεις που υλοποιήθηκαν ανά πυλώνα. Ειδικά στην αρχή, υπήρχαν δυσκολίες/απορίες που κυρίως συνδέονταν με την κατάταξη των δράσεων στους αντίστοιχους πυλώνες της αειφορίας. Όμως, σε κάθε μας βήμα, είχαμε την υποστήριξη της Παιδαγωγικής Ομάδας του Αειφόρου Ελληνικού Σχολείου, η οποία βοηθούσε να ενσωματώνουμε τις αξίες της Αειφορίας στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική βελτιώνοντάς την και οδηγώντας προς το μετασχηματισμό του Νηπιαγωγείου μας  σε αειφόρο οργανισμό».

Στο σημείο αυτό η προϊσταμένη του νηπιαγωγείου τόνισε ιδιαίτερα «πως, το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει την εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος. Πέρα από το ότι είναι ευέλικτο, προωθεί και υποστηρίζει απόλυτα τη φιλοσοφία και τις αρχές της Αειφορίας π.χ. με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας που οδηγεί στην κοινωνική αλληλεπίδραση, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, αλλά και δεξιοτήτων αποδοχής και κατανόησης, την ανάληψη πρωτοβουλιών κ.λπ.

Στα 3 αυτά χρόνια που εφαρμόζουμε το πρόγραμμα καταφέραμε να εντάξουμε όλους τους Πυλώνες της Αειφορίας στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου του Νηπιαγωγείου μας. Οι αξίες της Αειφορίας αποτελούν πλέον οδηγό στην υλοποίηση των δράσεών του, έχοντας θετική επίδραση στους μαθητές μας, οι οποίοι: 

Α) Γνωρίζουν το σχολείο όχι μόνο ως χώρο μάθησης/γνώσης αλλά και ευαισθητοποίησης και καλλιέργειας δεξιοτήτων.

Β) Μαθαίνουν να  ζουν  πιο ουσιαστικά και να σέβονται  το περιβάλλον και γενικά τη ζωή.

Γ) Προετοιμάζονται ώστε να γίνουν οι αυριανοί ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες.

Τελειώνοντας, η κα Χιωτάκη εξέφρασε τις ευχαριστίες της σε όλους εκείνους που συνέβαλαν, «ώστε το σχολείο μας να πάρει αυτή την τόσο σημαντική διάκριση… όλους εκείνους που αγωνίστηκαν οδηγώντας το να γίνει σχολείο που υπηρετεί τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, που προάγει την αειφορία και τον πολιτισμό και διαμορφώνει ενεργούς και δημιουργικούς πολίτες. Ευχαριστώ από καρδιάς τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Την κα Πόπη Δενδράκη, την κα Έλσα Γκαρνέτα, την κα Μιχαέλα Παντελάκη, την κα Κατερίνα Μπουκουβάλα, την κα Θεανώ Πατακάκη, την κα Χριστίνα Τζομπανάκη, η οποία είναι η ψυχή του προγράμματος και συντονίστριά του, τα παιδιά, τους γονείς, την τοπική κοινότητα και τους φορείς με τους οποίους συνεργαστήκαμε» για να καταλήξει τονίζοντας: «Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε την προσπάθεια δυναμικά, για ένα σχολείο Αειφόρο, με τις ιδέες, τις αξίες και το όραμα που εμπεριέχει η έννοια της λέξης, που θα προάγει την Υγεία, τον Πολιτισμό και την προστασία του Περιβάλλοντος. Και ας μην ξεχνάμε… ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ».

ΔΗΛΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Εμφανώς ικανοποιημένος ο κ. Εμμανουήλ Μηλιαράκης για τις δράσεις του σχολείου υπογράμμισε ότι «είναι μια πολύ σημαντική διάκριση του νηπιαγωγείου μας που βοηθάει στην ανάπτυξη και καλλιέργεια στάσεων και αξιών των αυριανών πολιτών έτσι ώστε να συμβάλλουν και να αγωνίζονται για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τόπου μας».

Από την πλευρά της η νηπιαγωγός Χριστίνα Τζομπανάκη που είχε την ιδέα και είναι συντονίστρια του προγράμματος, σημείωσε: « Η έννοια της Αειφορίας (αεί + φέρω = για πάντα φέρω) δίνει έμφαση στο ότι οι μελλοντικές γενιές θα πρέπει να κληρονομήσουν τουλάχιστον όσο πλούτο, φυσικό και ανθρωπογενή, έχουμε κληρονομήσει και εμείς. Το πρόγραμμα αυτό υιοθετεί το πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη και συνδέεται με την πραγματική ζωή των παιδιών, επικεντρώνεται στο μέλλον και στη δράση, ενθαρρύνει την κριτική σκέψη, βασίζεται στις αξίες και καλεί σε συμμετοχή.

Με τη σημαία «Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο» βραβεύτηκαν 53 σχολεία όλων των βαθμίδων από όλη την Ελλάδα, από τα 202 που συμμετείχαν στη διετή εφαρμογή του προγράμματος, συντονίστρια του οποίου είναι η Δρ Αγγελική Τρικαλίτη. Η σημαία αυτή συμβολίζει τη δέσμευση του σχολείου για τη συνέχεια της προσπάθειας και στο μέλλον. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το Νηπιαγωγείο μας και το Δημοτικό Σχολείο Ρουσοσπιτίου Ρεθύμνου είναι τα μόνα σχολεία στην Κρήτη που τους έχει απονεμηθεί η σημαία αυτή».

Γιάννης και Ηλίας Κάκανος 

DSC07227wtmk

DSC07229wtmk

DSC07233wtmkDSC07238wtmk

DSC07239wtmk

DSC07240wtmk

Απαντήστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.Τα υποχρεωτικά πεδία είναι σημειωμέα *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πηγαίνετε Στην Κορυφή
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com