Αναμφισβήτητα από τότε που άρχισε η διάνοιξη της νέας εθνικής οδού Χανίων με τους άλλους νομούς της Κρήτης έχουν περάσει τουλάχιστον 50 χρόνια. Σε όλη αυτή την χιλιομετρική διαδρομή χρειάστηκε να κατασκευαστούν αρκετές γέφυρες ούτως ώστε να μπορούσαν να εξυπηρετούνται από την εθνική οδό και όλα τα χωριά της περιοχής. Άλλες γέφυρες΄κατασκευάστηκαν για να περάσει η εθνική οδός έχοντας από κάτω τον κεντρικό δρόμο επικοινωνίας με τα χωριά ή ποτάμια και άλλες έχοντας τον κεντρικό επαρχιακό δρόμο πάνω και κάθετα από την εθνική οδό. Για όλες, όμως αυτες τις κατασκευές ο φθοροποιός χρόνος των πέντε δεκαετιών για τις γέφυρες ανατολικά του Νομού έχει αφήσει τα σημάδια του με πολλές και διάφορες φθορές για τις οποίες δεν έχει γίνει καμία επέμβαση. Σε καλή κατάσταση όμως παραμένουν οι γέφυρες στα δυτικά του Νομού επειδή η νέα εθνική οδός από Σούδα προς Κισαμο άρχισε να διανοίγεται την δεκαετία του 1980 μέχρι την Πελεκαπίνα και με κάποια καθυστέρηση συνεχίστηκε προς Κίσαμο.
Εξαίρεση, μπορούμε να πούμε ότι παρουσιάζει η μεγάλη και ψηλή γέφυρα του ποταμού στην περιοχή των Νοπηγείων της οποίας το οδόστρωμα έχει τέσσερα εγκάρσια χαντάκια για τα οποία αναφερθήκαμε στο παρελθόν τα οποία προκαλούν τραντάγματα σε όλα τα οχήματα παρά του ότι έχουν γίνει πρόχειρες επεμβάσεις. Είναι ανάγκη όπως μας ενημέρωσαν κάτοικοι της περιοχής να ελεγχθεί από κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων όλος ο ο σκελετός, οριζόντιος και κάθετος τη γέφυρας και να ρίξουν στην συνέχεια νέο ασφαλτοτάπητα σε όλο το μήκος της γέφυρας.
Σε κακή κατάσταση παραμένει μία παλιά γέφυρα μέσα στον Ταυρωνίτη όπου από πάνω της διέρχεται η παλαιά εθνική οδός. Σε καλή κατάσταση είναι όμως η γέφυρα της νέας εθνικής οδού στον Ταυρωνίτη καθώς επίσης και η παράλληλη γέφυρα της παλαιάς σιδερογέφυρας όπου η διέλευση της έχει καταργηθεί με την νέα που κατασκευάστηκε.
Ενδεικτικά παραθέτουμε γέφυρες από την περιοχή Καλυβών και Αγίων Πάντων του δήμου Αποκορώνου καθώς επίσης από το Βαμβακόπουλο του δήμου Χανίων μέχρι την Κίσαμο των δήμων Πλατανιά και Κισάμου.
Ηλίας Ι. Κάκανος