Παρασκευή , 29 Μαρ 2024

Μακεδόνες τιμούν την Κρήτη με τον Σύλλογο τους «Ατρόμητοι Ιππείς»

 

 Επίσκεψη στους Λάκκους του Δήμου Πλατανιά Χανίων.

Μέλη του Συλλόγου «Ατρόμητοι Ιππείς» από την Κατερίνη Πιερίας στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την εκατονταετηρίδα από την απελευθέρωση της Μακεδονίας το 1912 “”οργώνουν” την Κρήτη  στη μνήμη των αμέτρητων Κρητών Μακεδονομάχων που πολέμησαν και που πολλοί έδωσαν το αίμα τους για τη Μακεδονία.

Σημείωση: Το ρεπορτάζ θα δημοσιευθεί αύριο  Τετάρτη 25 Απριλίου στα Χανιώτικα νέα και θ’ αναρτηθεί κι εδώ:  


Για τον Μακεδονικό αγώνα ο κ. Γιάννης Μάντακας, δήλωσε στα “Χ.Ν.”, μεταξύ άλλων, τα εξής: “ Ο 19ος αιώνας έχει το γνώρισμα, που κυριαρχεί στους λαούς η εθνική ιδέα. Τα τέσσερα βαλκανικά κράτη, Ελλάδα, Σερβία, Ρουμανία και Αλβανική εθνότητα κυριαρχούσε από τη γοητεία και τη δύναμη αυτής, γιατί βιάζονται ν΄αποκτήσουν πλεονεκτήματα και εδαφικά διακαιώματα καθώς περιμένουν την ώρα του διαμελισμού των ευρωπαϊκών επαρχιών της Τουρκίας.

Το ανατολικό ζήτημα σαν θέμα και επιδιωξη των μεγάλων δυνάμεων μπέρδευε με τα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα των κρατών και το μακεδονικό ζήτημα. Με την κατάργηση εκείνης της συνθήκης του Αγίου Στεφάνου η Βουλγαρία ήταν επόμενο να επιθυμεί να την αναστήσει και τ’ όνειρο αυτό της ήταν σκοπός και όραμα.

Έπειτα το μακεδονικό ζήτημα πήρε τη μορφή δικαίου μεταξύ των βαλκανικών χριστιανικών λαών από το γεγονός που γεννήθηκε αμφισβήτηση για το εθνικό φρόνημα ποσοστού από τους χριστιανούς κατοίκους των ευρωπαϊκών επαρχιών της Τουρκίας.

Στα σύνορα των κρατών της Βαλκανικής όπως ήταν μετά το βερολίνιο συνέδριο κατοικούσαν χριστιανικοί πληθυσμοί με ομοιογένεια, στο κέντρο της Μακεδονίας όμως υπήρχαν πληθυσμοί ελληνόφωνοι, σλαβόφωνοι, τουρκόφωνοι, αλβανόφωνοι σποραδικά δε και βλαχόφωνοι, που στο σύνολο υπαγόταν στο Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως. Η δημιουργία της εκκλησιαστικής εξαρχίας με έδρα την Κωνσταντινούπολη που προκάλεσε το λεγόμενο σχίσμα των εκκλησιών 1770 δεν σκόπευε σε πνευματικές ανάγκες της Βουλγαρίας, αλλά στην πύκνωση χριστιανών στην βουλγαρική εθνότητα. Στα βιλαέτια Θεσσαλονίκης, Μοναστηρίου 1877 υπήρχαν 256 Ελληνικά σχολεία με 10.968 μαθητές, στο 1896-1907 σχολεία με 53.693 μαθητές, στα 1902-1908 με 59.640 μαθητές.

Η κατάσταση αυτή της ελληνικής εθνικής παρουσίας στις παραπάνω μεγάλες περιοχές ήταν πραγματική, γιατί υπήρχαν στις πόλεις ζωντανές ελληνικές κοινότητες και τα πολλά χωριά στην ύπαιθρο ακολουθούσαν σε μεγάλο βαθμό την πολιτική και εθνική ελληνική συνείδηση των πόλεων…”.


 

 

 

 

 

 

 Χανιώτικα νέα Τετάρτη 25 Απριλίου 2012 σελίδα 28.


Μετά από τους Λάκκους η επίσκεψη στα Παλαιά Ρούματα:

https://eparxiakofos.gr/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%84%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B7%CF%84%CE%BF%CE%B9-%CE%B9%CF%80%CF%80%CE%B5%CE%AF%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CF%80/

 

4 σχόλια

  1. Αanastasia kiropoulou

    ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΠΑΝΤΑ ΤΙΜΟΥΝ ΚΑΙ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΓΙΑΝΝΗ !!

  2. apo agathi papadopoulou
    Agathi Papadopoulou μα εδώ στην Μακεδονία γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι κρήτες βοήθησαν στον Μακεδονικό αγώνα και πολλές φορές αναφέρονται σε εκδηλώσεις τους στην Κρήτη! Όσο για τους ιππείς τησ Κατερίνης, όλοι μας καμαρώνουμε γι’αυτούς γιατί κάνουν πολλές εκδηλώσεις και μία είναι να ξεκινούν απο το μουσείο της Αιανής και μέσα απο δάσος ιππεύοντας φθάνουν στον ¨Ολυμπο και τιμουν το δρομολόγιο του Μεγ. Αλεξάνδρου!!!

    Agathi Papadopoulou Η Κρητη είναι γνωστό ότι βοήθησε στους Μακεδονικούς αγώνες και πολλοί κρήτες καλλιεργημένοι, είχαν ενταχθεί, υπο την ηγεσία του Αείμνηστου Παύλου Μελά! Σας κοινοποιώ διάφορα αλλά έχετε τον τοίχο σας κλειστό κύριε Κάκανε!

  3. ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΝΤΑΚΑ

    υπεροχο!!!Κυριε Κακανε συγχαρητηρια!!!!

  4. Αικατερίνη Μάντακα

    Σας ευχαριστούμε πολύ για την αναρτησή σας

Απαντήστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.Τα υποχρεωτικά πεδία είναι σημειωμέα *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πηγαίνετε Στην Κορυφή
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com