Η σοφία του σεβάσμιου γέροντα μητροπολίτη πρώην Κισάμου και Σελίνου κυρού Ειρηναίου Γαλανάκη έδωσε μεγάλες ελπίδες σε όλους τους Κρητικούς με την ίδρυση της 1ης Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας σε όλη την Ελλάδα αγοράζοντας το θρυλικό “ΚΥΔΩΝ” που δρομολογήθηκε στη γραμμή Σούδα – Πειραιά. Ένα χρόνο νωρίτερα, δυστυχώς, είχε συμβεί το τραγικό ναυάγιο του Ε/Γ-Ο/Γ ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ στα νερά της Φαλκονέρας χάνοντας τη ζωή τους αρκετοί άνθρωποι.
Η ΑΝΕΚ, λοιπόν, με μπροστάρη τον οραματιστή γέροντα αγόρασε το πρώτο πλοίο το έτος 1968 ένα χρόνο μετά την ίδρυσή της το οποίο είχε ναυπηγηθεί το 1953 και ήταν ένα φορτηγό μήκους 154 μέτρων και πλάτους 20 μέτρα με μια μηχανή τύπου Liberty. Η μετασκευή του τεράστιου για την εποχή εκείνη φορτηγού πλοίου έγινε στα Ελληνικά Ναυπηγεία, ονομάστηκε “ΚΥΔΩΝ” και στις 9 Σεπτεμβρίου 1970 κατέπλευσε στο λιμάνι της Σούδας όπου εκατοντάδες Χανιώτες και κάτοικοι από άλλους Νομούς της Κρήτης του επεφύλαξαν θερμή υποδοχή.
Κι ενώ στη συνέχεια η ΑΝΕΚ μεγαλούργησε πολλαπλασιάζοντας τον στόλο της, εδώ και λίγα χρόνια άρχισε η αντίστροφή μέτρηση με αποτέλεσμα η πλειοψηφία από τους μετόχους της να έχουν χάσει τα χρήματα τους και κάθε ελπίδα για ανάκαμψη. Γιατί;