Πέμπτη , 28 Μαρ 2024

Ανάβαση στο βουνό του Αγίου Πνεύματος στον Αποκόρωνα Χανίων

Μια δύσκολη ορειβατική διαδρομή με ανάβαση στην κορυφή του βουνού του Αγίου Πνεύματος στον Αποκόρωνα με υψόμετρο 2.235 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, πραγματοποίησαν πρόσφατα με απόλυτη επιτυχία δύο φίλοι, παρά τις αντιξοότητες που συνάντησαν από τον δυνατό αέρα και το βαρύ φορτίο τους.

Ο Αθανάσιος Ταμπακόπουλος είναι δημόσιος υπάλληλος του Υπουργείου Εθνικής Αμυνας και πρόεδρος του Σωματείου  “ΕΡΜΗΣ” των δημοσίων υπαλλήλων στην 115 Πτέρυγα Μάχης, ενώ ο Μιχάλης Γιαννουλάκης, είναι συνταξιούχος δημόσιος υπάλληλος του ίδιου υπουργείου.

«Με τον Μιχάλη Γιαννουλάκη γνωριστήκαμε πριν 2,5 χρόνια, όταν ήρθα μετάθεση στο πολιτικό προσωπικό της 115 Π.Μ. από την Αθήνα», μας είπε ο κ. Αθανάσιος Ταμπακόπουλος, για να συνεχίσει απαντώντας στο ερώτημα που του θέσαμε ως εξής: «Σε μια από τις συζητήσεις που κάναμε έγινε αναφορά για την αγάπη που έχω στη φύση και στα βουνά μας. Πλησίαζε η μέρα της γιορτής του Προφήτη Ηλία τότε και ο Μιχάλης πρότεινε να πάμε παρέα στο Αγιο Πνεύμα. Ετσι ξεκίνησε μια μεγάλη και καλή φιλία. Αχώριστοι από τότε με κοινά ενδιαφέροντα ξεκινήσαμε να κάνουμε αρκετές διαδρομές πάνω στα Λευκά Ορη πατώντας και εξερευνώντας πολλές κορυφές τους, ιδιαίτερα από την πλευρά τον Κεραμειών που ήταν πιο προσιτή. Πέρυσι τον Ιούνιο, του Προφήτη Ηλία, με τον Μιχάλη ανηφορίσαμε για πρώτη φορά στην κορυφή του Αγίου Πνεύματος και από τότε μαζί με την πρόσφατη φορά έχομε ανέβει άλλες τρεις ακόμα. Με αφορμή, όμως, τώρα την Επέτειο της Ενωσης της Κρήτης με την Ελλάδα καθώς επίσης και προς χάρη της γιορτής της Αεροπορίας μας και όσων έχουν δώσει τη ζωή τους για την πατρίδα, αποφασίσαμε να πάμε ξανά με σκοπό να στήσουμε έναν ιστό και τη σημαία μας να κυματίζει για να είναι ορατή από μίλια μακριά. Ετσι, λοιπόν, αφού έγιναν όλες οι απαραίτητες προετοιμασίες γι’αυτή την αποστολή ξεκινήσαμε το πρωί της 25 Νοεμβρίου για την κορυφή του Αγίου Πνεύματος. Με το αυτοκίνητο πήγαμε μέχρι το εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία και από εκεί και πάνω άρχισε η πεζοπορία. Η μορφολογία του εδάφους με το απότομο ανηφορικό τμήμα,  την πυκνή βλάστηση και τα χαμηλά κλαδιά των δέντρων, μας έκαναν να χαράξουμε νέα διαδρομή. Ξεκινήσαμε ν’ ανεβαίνουμε τη νοτιοανατολική πλαγιά 1.100 μέτρα υψόμετρο όπου υπήρχε καλό άνοιγμα κάνοντας τα πρώτα 200 μέτρα ανάβασης πιο εύκολα. Το έδαφος αρκετά σταθερό ήταν αιτία να βαδίζουμε πιο γρήγορα από ότι υπολογίσαμε. Ετσι, καταφέραμε με ελάχιστα εμπόδια και απρόοπτα να φτάσουμε στην πρώτη καθαρή κορυφή στα 1300 μέτρα. Ενα από τα δύσκολα κομμάτια της διαδρομής το είχαμε περάσει. Η μορφολογία τώρα του εδάφους άλλαξε και  είχαμε ν’ αντιμετωπίσουμε μικρούς κοφτερούς βράχους και πέτρες μέχρι την κορυφή. Κινηθήκαμε νοτιοδυτικά προσπαθώντας να βρισκόμασταν πάντα στην κορυφογραμμή. Το έδαφος ήταν πιο σταθερό και αποφεύγαμε την ολισθηρότητα από τις πέτρες στις πλαγιές. Το φορτίο μας, βέβαια, ήταν μεγάλο, σχεδόν 43 κιλά οπότε κάθε μας βήμα έπρεπε να ήταν πολύ προσεκτικό. Μετά από δυο ώρες συνεχούς πορείας φτάσαμε στα 1.559 μέτρα υψόμετρο. Πυκνά σύννεφα είχαν καλύψει την ατμόσφαιρα σε πολλά σημεία, αλλά όπου υπήρχαν κενά η θέα ήταν  μαγευτική. Είχαμε, όμως, δρόμο αρκετό μπροστά μας και μετά από την σύντομη ξεκούραση ξεκινήσαμε πάλι. Η κορυφή του Αγίου Πνεύματος από εκεί ήταν πλέον ορατή. Πλησιάζοντας τα 1.700 μέτρα υψόμετρο μετά από 5 ώρες πορείας άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια κόπωσης. Από εδώ και πέρα σχεδόν κάθε μια ώρα πορείας σταματούσαμε για δέκα λεπτά να ξεκουραστούμε. Μετά από 10 ώρες και 20 λεπτά πορείας φτάσαμε στην κορυφή του Αγίου Πνεύματος. Η θερμοκρασία είχε πέσει αισθητά και έτσι μετά το φαγητό  ξαπλώσαμε να ξεκουραστούμε.

Με το πρώτο φως της ημέρας ανοίξαμε τα μάτια μας, το κρύο όμως ήταν αισθητό και έτσι παραμείναμε μέσα στη σκηνή, πίνοντας τον καφέ μας και περιμένοντας να “σηκωθεί” λίγο ο ήλιος για να μας ζεστάνει. Αμέσως μετά πιάσαμε δουλειά. Επρεπε να συναρμολογήσουμε και να τοποθετήσουμε τον ιστό δίπλα από το κτήσμα με μορφή κούμου που έχουν φτιάξει προφανώς άλλοι ορειβάτες, έχοντας μέσα το εικόνισμα του Αγίου Πνεύματος. Σε λίγη ώρα όλα είχαν τελειώσει και η σημαία μας κυμάτιζε περήφανα. Η χαρά μας ήταν απερίγραπτη».

Σημείωση σύνταξης: Σύμφωνα με τον παλιό έμπειρο ορειβάτη κ. Αντώνιο Πλυμάκη οι συγκεκριμένοι ορειβάτες ακολούθησαν λάθος διαδρομή με αποτέλεσμα να κάνουν τόσες πολλές ώρες. Η πιο κοντινή και καλύτερη διαδρομή είναι από το ορειβατικό καταφύγιο Βόλικα στα Κεραμιά που πηγαίνει και αγροτικός δρόμος. Και μετά αρχίζει η ανάβαση για την κορυφή του Αγίου Πνεύματος με  4 ώρες το αργότερο.

36-20131205

image0003image0004image0005image0008 image0010 image0011image0016 image0013

Απαντήστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.Τα υποχρεωτικά πεδία είναι σημειωμέα *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.