Γυρνώντας το ρολόι του χρόνου στο μακρινό παρελθόν για την ιστορία που έχει γράψει το υπεραστικό ΚΤΕΛ Χανίων μέχρι σήμερα, διαπιστώνει κανείς την μεγάλη πρόοδο στον εκσυγχρονισμό του, ο οποίος επήλθε εξαιτίας της μεγάλης αγάπης που είχαν όλοι οι παράγοντες που πλαισίωναν και πλαισιώνουν είτε ως ιδιοκτήτες λεωφορείων, είτε ως οδηγοί, είτε ως εισπράκτορες και κατ’ επέκταση λοιποί εργαζόμενοι και συνεργαζόμενοι με τα λεωφορεία.
Συγκινητικά, άλλωστε, είναι και τα λόγια στο περιγραφικό κείμενο της ιστοσελίδας του ΚΤΕΛ το οποίο αναφέρει: «Το λεωφορείο σαν συγκοινωνιακό μέσο στην Δυτική Κρήτη ξεκίνησε από το 1927. Στην αρχή υπήρχε υποτυπώδης εξυπηρέτηση με τα πρώτα χειροποίητα λεωφορεία, εκείνης της εποχής. Η ανάγκη για ουσιαστική βελτίωση υπηρεσιών, και η όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, υπέβαλε την θέσπιση νομικών διατάξεων και έτσι άρχισαν να λειτουργούν με διάφορες μορφές μέχρι και το 1952 όπου με Νομοθετικό διάταγμα ιδρύθηκε το Νομαρχιακό ΚΤΕΛ και το 1973 υπήρξε η ουσιαστική αρχή λειτουργίας του ΚΤΕΛ με την σημερινή του μορφή. Επιτελώντας κοινωνικό έργο, μεταφέροντας με μειωμένα εισιτήρια τους πολύτεκνους, τους μαθητές από και προς τα σχολεία τους, καλύπτοντας και τα πιο δυσπρόσιτα χωριά των Νομών μας, Χειμώνα – Καλοκαίρι, επεκτείναμε τα δρομολόγια μας και προς την Ηπειρωτική Ελλάδα με δύο νέους προορισμούς όπου σπουδάζουν και εργάζονται συντοπίτες μας: Την Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα, με σταθμούς σε όλες τις ενδιάμεσες μεγάλες πόλεις των παραπάνω προορισμών. Τα ΚΤΕΛ λειτούργησαν με βάση του Νόμου 102/73. Είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και υπάρχουν μέτοχοι οι οποίοι έχουν στην ιδιοκτησία τους τα λεωφορεία».
Γιάννης και Ηλίας Κάκανος
Παλιές φωτογραφίες με λεωφορεία καθώς και ο Σταθμός τους στα Χανιά όπως ήταν εκείνα τα χρόνια.
Φωτογραφίες με τον σημερινό υπερσύγχρονο στόλο των λεωφορείων που διαθέτει το ΚΤΕΛ.
Περισσότερα θα δείτε στις παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις: