Παρασκευή , 29 Μαρ 2024

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΚΤΕΛ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ : Αναβάθμιση υπηρεσιών του ΚΤΕΛ στα Χανιά

 
Με αφορμή τον εκσυγχρονισμό του αμαξοστασίου και πρακτορείου του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου στο κέντρο της πόλης  εντός του οικοδομικού τετραγώνου που περιστοιχίζουν οι οδοί Κυδωνίας, Παρθενίου Κελαιδή, Ζυμβακάκηδων και Σμύρνης πληροφορηθήκαμε ιστορικά στοιχεία για την ίδρυση των ΚΤΕΛ στην Ελλάδα από οδηγούς, εισπράκτορες και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ως εξής: “ Η ιστορία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ άρχισε το 1896 με το πρώτο λεωφορείο να είναι 14 θέσεων για να συνεχιστεί σιγά, σιγά η οργάνωση στα εδαφικά όρια όλης της τότε Ελλάδας. Στην αρχή της περιόδου αυτής η εκμετάλλευση του λεωφορείου σαν μεταφορικό μέσο χρειαζόταν μια απλή άδεια από την Αστυνομική Αρχή και κάθε λεωφορείο αποτελούσε ανεξάρτητη ιδιωτική επιχείρηση. Tα ΚΤΕΛ έχουν μεγάλη και μακρά ιστορία με τεράστια προσφορά στην κοινωνία. Σημαντική αύξηση του αριθμού των λεωφορείων έχει καταγραφεί από το 1920 μέχρι το 1925 όπου εμφανίστηκαν οι πρώτες διατάξεις οι οποίες καθόριζαν την κίνηση των λεωφορείων και το 1937 έως που ξέσπασε ο πόλεμος είχαν δημιουργηθεί κοινές Διευθύνσεις Αστικών και Υπεραστικών λεωφορείων αποτελώντας έτσι το πρώτο ουσιαστικό βήμα οργάνωσης των επιβατικών συγκοινωνιών. Η πορεία αυτή  ανακόπηκε με τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μέχρι τότε ο αριθμός των υπεραστικών λεωφορείων ανερχόταν στα 1635 σε όλη την Ελλάδα. Μετά την λήξη του πολέμου άρχισε πάλι η ανασυγκρότηση των λεωφορειακών συγκοινωνιών τα οποία παρουσίασαν αλματώδη άνοδο εξαιτίας του ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο είχε υποστεί πολλαπλές καταστροφές και ο σιδηρόδρομος εξυπηρετούσε ελάχιστες περιοχές στη χώρα.  Το 1952 ψηφίστηκε νομοθεσία σύστασης κοινών ταμείων είσπραξης (ΚΤΕΛ) ένα για κάθε Νομό και νησί και πολύ αργότερα  με το Ν. 2963/2001 τα ΚΤΕΛ μετατράπηκαν σε Α.Ε. Σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν  62 ΚΤΕΛ τα οποία καλύπτουν το 80% των επιβατικών μεταφορών”.

Αναγκαία χαρακτήρισε ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Γιάννης Καψανάκης την ανακαίνιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, τονίζοντας: “Τα Υπεραστικά λεωφορεία αποτελούσαν και εξακολουθούν να αποτελούν τον ομφάλιο λώρο των μικρών και απομακρυσμένων περιοχών και χωριών της Ελλάδας με πόλεις και κωμοπόλεις του κάθε Νομού. Στο Νομό μας, οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν άλλο τις τρέχουσες απαιτήσεις, γι’ αυτό μια από τις βασικές υποχρεώσεις του νέου Διοικητικού Συμβουλίου σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο του χώρου του ΚΤΕΛ αποφασίσαμε να τον εκσυγχρονίσουμε. Το αμαξοστάσιο θα μεταφερθεί εκτός πόλης, πιθανόν στις Μουρνιές κι εδώ θα δημιουργηθούν χώροι προσωρινής στάθμευσης για αφίξεις και αναχωρήσεις λεωφορείων. Όταν τελειώσουν οι εργασίες, το νέο Υπεραστικό ΚΤΕΛ θ’ αποτελεί στολίδι για την πόλη. Στολίδι βέβαια αποτελούσε και όταν εγκαινιάσθηκε ο συγκεκριμένος χώρος πριν από 40 χρόνια, αλλά κάθε δεκαετία έχει τις δικές της απαιτήσεις”.

Για την ανακαίνιση των κτηριακών εγκαταστάσεων και του εξωτερικού χώρου  η κυρία Ρόζα Τζιγκουνάκη από την κατασκευάστρια Εταιρεία, δήλωσε ότι: “Παρά τα μικρά προβλήματα που παρουσιάστηκαν σχετικά με τις άδειες, οι εργασίες τώρα και 20 μέρες συνεχίζονται με γρήγορους ρυθμούς έχοντας στόχο να ολοκληρωθεί το έργο το αργότερο μέχρι την 1η Απριλίου. Η συνεργασία μας με τους προέδρους των ΚΤΕΛ για τα λεωφορεία Γιάννη Καψανάκη και ΚΤΕΕΛ για το ακίνητο Μιχάλη Καλογεράκη είναι άψογη όπως και με όλους τους εργαζόμενους στον χώρο”.

 

 

 

Απαντήστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.Τα υποχρεωτικά πεδία είναι σημειωμέα *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πηγαίνετε Στην Κορυφή
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com