Ανακοίνωση

Κωμικοτραγικά στιγμιότυπα σε διασταυρώσεις της πόλης!

Μια ατελείωτη σειρά οχημάτων επί της οδού Σολωμού και δεν ήταν ακόμα μεσημέρι.

 

Κάτι άλλο χρειάζεται και η πόλη μας αφού το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι πλέον γενικό. Δεν λέμε ότι δεν έγιναν βελτιώσεις όλα αυτά τα χρόνια στα Χανιά, αλλά εκεί που αρχίζει να εφαρμόζεται ένας νέος ρυθμιστικός προγραμματισμός και λειτουργούν νέες εγκαταστάσεις φωτεινών σηματοδοτών έχει ήδη αυξηθεί το κυκλοφοριακό με συνέπεια να διαιωνίζεται το πρόβλημα.

Να καθιερωθεί η στιγμή κυκλοφορίας των πεζών.

 
Μια απλή πρόταση κάνουμε που μπορεί ίσως να βοηθήσει πεζούς και αυτοκινητιστές αν εφαρμοστεί. Η στιγμή αυτή να έχει ορισμένη διάρκεια, 20 δευτερόλεπτα για παράδειγμα κάθε δύο λεπτά με ακινητοποιημένα όλα τα οχήματα σε ορισμένους οδικούς κόμβους.

Για την επικινδυνότητα που έχουν πολλοί οδικοί κόμβοι όπως αυτόν στην περιοχή του «Απόλλωνα», συζητήσαμε προχθές το πρωί μ’ έναν παλιό δημοτικό σύμβουλο του Δήμου Χανίων, τον Ανδρέα Παπαδουλάκη ενώ απολαμβάναμε τον καφέ μας στο παρακείμενο καφενείο με την επικίνδυνη πολύ-διασταύρωση της συμβολής των πέντε δρόμων που βλέπαμε μπροστά μας…


“Πέρασαν περίπου 38 χρόνια από τότε που έγινε η μελέτη εγκατάστασης και λειτουργίας των πρώτων σηματοδοτών σε κεντρικές διασταυρώσεις της πόλης μας”, υπογράμμισε ο Ανδρέας Παπαδουλάκης για να συνεχίσει επισημαίνοντας ότι: “Για τις ανάγκες εκείνης της περιόδου οι σηματοδότες διευκόλυναν πεζούς και εποχούμενους. Δήμαρχος Χανίων ήταν ο Αντώνης Μαρής κι εγώ δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας. Κι ενώ από χρόνια έχουν αλλάξει και αλλάζουν συνεχώς τα δεδομένα και οι συσχετισμοί δεν βλέπω να γίνονται ουσιαστικές επεμβάσεις για ν’ αποκτήσουμε σωστή κυκλοφορία. Στο σημείο αυτό αξίζει να πω ότι η ρυμοτομία της πόλης έγινε στα χρόνια του μεγάλου Χανιώτη πολιτικού και πρωθυπουργού της Ελλάδος Ελευθερίου Βενιζέλου. Μερίμνησαν οι άνθρωποι στα κοινά εκείνης της εποχής με την καθοδήγηση του αείμνηστου Βενιζέλου να αποκτήσει η πόλη μεγάλους δρόμους και πλατιά πεζοδρόμια χωρίς να υπάρχουν ακόμα πολλά Ι.Χ. αυτοκίνητα”.

Ενδεικτικά προβάλλουμε ορισμένες φωτογραφίες που τραβήξαμε από την περιοχή του «Απόλλωνα» και την διασταύρωση της Νεάρχου με τις οδούς Σφακιανάκη και Σολωμού.

  Ο Ανδρέας Παπαδουλάκης απαντά στα ερωτήματα που του θέσαμε.

 


Επί της συμβολής των οδών Μάρκου Μπότσαρη και Αποκορώνου ο σηματοδότης των πεζών τους δίνει το δικαίωμα να διασχίσουν το οδόστρωμα, αλλά και ο σηματοδότης με το κίτρινο βελάκι, που αναβοσβήνει επιτρέπει στον οδηγό επί της Αποκορώνου να στρίψει με προσοχή δεξιά παραχωρώντας προτεραιότητα στους πεζούς και να εισέλθει στη Μάρκου Μπότσαρη. Πόσοι, όμως οδηγοί σέβονται τη σημασία που έχει το δικό τους σήμα;

 


Και επί της οδού Νεάρχου οι οδηγοί ενώ στρίβουν νόμιμα, άλλοι αριστερά για Σολωμού και άλλοι δεξιά για Σφακιανάκη με το κίτρινο βέλος να αναβοσβήνει, οι πεζοί που διασχίζουν και αυτοί νόμιμα τ’ αντίστοιχα οδοστρώματα κινδυνεύουν!

 


Στην περιοχή του «Απόλλωνα» οι πεζοί που θέλουν να διασχίσουν το οδόστρωμα από την μια πλευρά της οδού Σολωμού μέχρι την άλλη περνούν κατ’ ανάγκη παράνομα το οδόστρωμα αφού δεν υπάρχει γι’ αυτούς σήμανση ενώ το παράδοξο που συμβαίνει, είναι που  υπάρχει στη συνέχεια σήμανση για για να διασχίσουν το οδόστρωμα της οδού Κορνάρου.

Χανιώτικα νέα Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012 σελίδα 4.

 

Εδώ θα δείτε πλάνα από την βιντεοσκόπηση: 

http://eparxiakofos.gr/%CF%80%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B9%CE%B5%CF%81%CF%89%CE%B8%CE%B5%CE%AF-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B9/

 

Απαντήστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.Τα υποχρεωτικά πεδία είναι σημειωμέα *

*

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Πηγαίνετε Στην Κορυφή
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com